tisdag 3 november 2009

Under en himmel av glas-334 m

Under en himmel av glas är bok fyra iserien David & Larissa skriven av Martin Widmark.
En dag brättar rektorn för klassen att två elever hadde fått ett stipendium för att åka till ett forskningslabb.De två eleverna var såklart David & Larissa.Forskningsstadionen låg precis på gränsen mellan den nordamrikanska och den Eruasiskaplattan.En dag går de ner för att kolla i en U-båt då kommer en person som startar U-båten och dyker. Larissa och David är fort farande på och vågar inte säga något.Nere på fyrahundra meter dockar han med något och går sen ut ur U-båten. Larissa och David följer efter in i en sluss de skruvar på en ventil och det de får se kommer du att få se om du lässer boken.

En riktig bra bok som man fastnar i.Av mig får den 10/10 för jag tyckte om den mycket.
Läs också Antikvariat blåspegeln, Den trettonde gästen, Dårarnas ö och Nåjdens sång som är de tidigare böckerna i serien.

2 kommentarer:

  1. Del 5 i serien är det väl? Och om du tar och lämnar tillbaks den så kan jag också få läsa den. ;-) Jag tycker att det är en riktigt bra serie där man både lär sig saker och blir nyfiken på mer.

    SvaraRadera
  2. Hej erik!
    Jag har alla de böckerna i serien så jag kanske
    ska läsa dom.

    MaxW

    SvaraRadera